از دیگر پنل های اپلیکیشن همت پنل مشاوره هوشمند اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی بند ج و ماده 100 می باشد اشخاص حقیقی طبق ماده 95 قانون مالیات مستقیم ملزم به ارسال اظهارنامه عملکرد خود تا 3 ماه پس از پایان سال مالی می باشند و بر این اساس مهمترین شاخص برای پرداخت مالیات ارسال اظهارنامه عملکرد و تمکین به ماده 95 قانون مالیات مستقیم می باشد که سازمان امور مالیاتی این اختیار را دارد در صورت عدم ارسال اظهارنامه با توجه به اطلاعات واصله به سازمان و مستندات اقدام به تشخیص مالیات نماید و مودیان فقط کافیست یک سال اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر ارسال نکنند که این اتفاق باعث بالارفتن پایه مالیاتی خود در سال های آینده خواهد بود . شاید این سوال مطرح شود پایه مالیاتی چیست ؟ پایه مالیاتی به بیان ساده به این معناست که میزان درآمد مشمول مالیات (درآمد مشمول مالیات= سود) و مالیات مودی در هرسال پایه سال بعد بوده و مالیات سال های آتی پایینتر نخواهد آمد مگر آنکه واقعا میزان فروش و هزینه های مودی با توجه به اسناد و مستندات کاهش یابد.

پس با توجه به نکته ذکر شده ارسال اظهارنامه عملکرد بعنوان مهمترین تکلیف قانونی مالیات تلقی می گردد و کوچکترین ساده انگاری آن به منزله جریمه غیر قابل جبران و تاثیر مستقیم در مسیر آتی مودیان دارد.

پس از تکلیف ارسال اظهارنامه عملکرد توسط مودیان نحوه ابراز درست و دقیق اطلاعات خرید و فروش و هزینه هاست . بر این اساس نحوه ابراز صحیح اعداد فروش و درآمد مشمول مالیات برای تعیین بسیار حساس و حیاتی است ولکین متاسفانه اکثر اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل ارسال اظهارنامه عملکرد خود را به دفاتر فنی یا کافی نت ها وگذار می کنند در حالی هیچ یک از فعالان حوزه دفاتر فنی و کافی نت ها دانش و علم نحوه صحیح ارسال اظهارنامه عملکرد را نمی دانند که با این مسئله کلیه ضرر و زیان برعهده مودی می باشد پس چه بهتر که قبل از ارسال اظهارنامه عملکرد یک بار پیش نویس اظهارنامه خودتان را به یک مشاور متخصص در حوزه مالیات ارائه و از کم و کیف و نحوه ثبت اعداد و ارقام دریافت نمایید برای مثال بارها دیده شده که مودی به کافی نت ها مراجعه کرده و مسئول کافی نت اقدام به ارسال اظهارنامه برای یک سال دیگر را ثبت کرده و یا اینکه کاربر به مسئول کافی نت اشاره کرده که با صلاح دید خود اظهارنامه را ارسال کن و حتی در طی دو سال گذشته با اتصال سامانه مالیات به دستگاه های کارتخوان کافی نت میزان مبلغ ورودی دستگاه کارتخوان را فروش در نظر نگرفته و میزان فروش با گردش حساب بانکی مودی مغایرت دارد . با توجه به مثال ها و توضیحات بالا حضور یک مشاور حرفه ای در حوزه مالیات به چشم میاد.

ما در اپلیکیشن همت با راه اندازی پنل مشاوره هوشمند اظهارنامه عملکرد شما را در نحوه افشا و تحریر اظهارنامه راهنمایی خواهیم کرد و شما کاربر گرامی با کمترین هزینه می توانید از کیفیت و ابراز صحیح و ایرادات اظهارنامه مطلع کنیم . که در ادامه به نحوه کارکرد و مزایای پنل مشاوره هوشمند اظهارنامه مالیاتی می پردازیم.

پنل مشاور هوشمند اظهارنامه اشخاص حقیقی

برای بهره مندی از پنل مشاور هوشمند اظهارنامه اشخاص حقیقی ، ابتدا باید نوع اظهارنامه خودتان را انتخاب کنید که میخواهید از فرم ماده 100 استفاده کنید یا اینکه اظهارنامه بند ج را تکمیل می نمایید .

لازم به ذکر است که فقط مودیان با فروش تامیزان 100 برابر معافیت سالانه ماده 84 برای مثال در سال 1402 ، 100 برابر 100.000.000 ریال می توانند از ارسال اظهارنامه با فرمت ماده 100 استفاده نمایند و مودیان با بیش از فروش 100.000.000.000 ریال در سال باید اظهارنامه بند ج ماده 95 را تکمیل و ارسال نمایند .

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل

اگر قصد انتخاب گزینه تبصره ماده 100 را دارید آن را انتخاب نمایید سپس با پنجره زیر مواجه می شوید.

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل

در این قسمت باید نوع کسب و کار خود را مشخص و میزان فروش و ورودی دستگاه کارتخوان خودرا وارد نمایید .

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل

پس از انتخاب نوع کسب و کار و وارد کردن مبلغ فروش و دستگاه کارتخوان ، مرحله پرداخت هزینه به اپلیکیشن فعال می گردد.

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل

پس از پرداخت وجه ، میزان ریسک اظهارنامه و میزان مغایرت فروش و ورودی دستگاه کارتخوان قابل مشاهده خواهد بود به همین سادگی می توانید از میزان ریسک اظهارنامه خود را به کمترین حد ممکن برسانید.اپلیکیشن شاخص ریسک شما را با سه حال کم ریسک ، ریسک متعادل و پر ریسک آنالایز و تحلیل میکند و درصورتیکه میزان گراف ریسک متعادل و پر ریسک بود حتما اقدام به اصلاح اظهارنامه نمایید .

اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل

و در صورتیکه نسبت به نحوه محاسبات و توجیه بیشتر احتیاج داشتید میتوانید تنها با کلیک گزینه پرسش از مشاوره به پنل پرسش و پاسخ اپلیکیشن متصل شده و براحتی از مشاوره اظهارنامه خود بهره مند شوید.